MARATON ksiazkiwprezencie.pl#2 – KOMIKSY PARAGRAFOWE FOXGAMES – (6) CED, Stivo, “Mystery”, Fox Games 2018

Autorzy tego komiksu potrafili połączyć trzymającą w napięciu superbohaterską przygodę z inteligentną parodią gatunku – w efekcie otrzymujemy doskonale zbalansowaną rozrywkę, która mocno przetestuje nasze szare komórki i przeponę zarazem.

Czytelnicy dostają w tym tomie szansę, by wcielić się w rolę superbohatera. Ponieważ chicagowska grupa herosów w trykotach cierpi na braki kadrowe, organizuje konkurs na nowych członków.

Gry paragrafowe
Książki, w których czytelnik jest jednocześnie bohaterem opowiadanej historii i ma wpływ na to w jakim kierunku rozwija się akcja, bo przeczytawszy fragment fabuły musi zdecydować, co zrobi. Jego wybór odsyła go do kolejnego, oznaczonego numerem i tak dalej – do zwycięstwa… albo porażki;-) Starsi czytelnicy mogą pamiętać „Dreszcz” Jacka Ciesielskiego albo serię „Wehikuł czasu”, młodsi zetknęli się być może z pierwszą polską paragrafówką wydaną również w wersji na czytniki, czyli książką „Janek – historia małego powstańca” Macieja Słomczyńskiego i Beniamina Muszyńskiego.

MARATONOWI TOWARZYSZY KONKURS NA NASZYM FANPAGE`U – ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU!

W czasie trzypoziomowej rekrutacji, będzie trzeba przeprowadzić kilka akcji na terenie całego miasta, a w ich czasie m. in.: walczyć ze zmutowanym waranem, rozwiązać zagadkę porwania kolegi, udaremnić działania szalonego naukowca i ruszyć w pościg za superzłoczyńcami zbiegłymi z więzienia, ale też, jako że mamy do czynienia z parodią, unikać przyłapywania kolegów we wstydliwych momentach (np. gdy coś pójdzie nie tak z supergarderobą;-), nie dać się wyrolować w trzy kubki, próbować zawartości podejrzanych fiolek, rozwiązywać zagadki matematyczne zadawane przez gadające zwierzęta czy stoczyć pojedynek z człowiekiem-oponą.

Ładnie rozwiązana została sprawa eksplorowania świata gry – w miarę jak pniemy się w górę rekrutacyjnej drabiny otrzymujemy dostęp do nowych lokacji, na które już wcześniej natrafiliśmy – buduje to dobrze suspens, a jednocześnie spójność świata i płynność rozgrywki.

Mechanika rozgrywki jest banalnie prosta (cztery zmienne+kilka przedmiotów), co zwiększa znacząco płynność i szybkość rozgrywki, ale przejście całości (nie mówiąc już o zdobyciu maksymalnego wyniku) wymaga od gracza przynajmniej dwóch-trzech podejść, by wiedzieć gdzie unikać błędów i gdzie zgarniać bonusy – pomogą w tym trochę metamorfer pozwalający prawie w każdej chwili podmienić dwie umiejętności oraz pewna dziennikarka (kontakt z nią będzie wymagał sporej spostrzegawczości). Dodajmy od razu, że każda kolejna rozgrywka będzie, przynajmniej w zakresie znanej części fabuły, znacznie szybsza niż poprzednie.

Rozgrywkę uatrakcyjniają dodatkowe treści ukryte pod kodami QR, cała masa aluzji do rozmaitych mniej lub bardziej klasycznych wątków popkultury (nie tylko superbohaterskich, ale też m.in. do Parku Jurajskiego, kryminałów Chandlera, utworów o zombie itd.) i świetna warstwa graficzna, która jest autorską wersją konwencji ambitnej kreskówki i bardzo dobrze wpisuje się w klimat całości.

Poprzedni tom: Cetrix, Yuio, “Technomagowie”
Następny tom: Shuky, Gorobei, “Piraci. Klątwa wyspy Shukanet”

Wiek 11+

O AUTORACH:

CED – fracuski twórca komiksowy, bloger (http://ceduniverse.blogspot.fr/), autor kilkunastu albumów i komiksowych paragrafówek, w maratonie prezentowaliśmy już jego autorskie “4 śledztwa Sherlocka Holmesa”

Stivo – francuski rysownik, autor kilku innych albumów komiksowych i bloger – http://graphistivo.blogspot.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.