MARATON ksiazkiwprezencie.pl#2 – KOMIKSY PARAGRAFOWE FOXGAMES – (5) Cetrix, Yuio, “Technomagowie”, Fox Games 2018

Jak to w alternatywnych historiach bywa jeden element zmienia wszystko – w piątym odcinku naszego maratonu przenosimy się do świata, w którym pod koniec XIX wieku rozwój przemysłu i sztuki wojennej przyśpieszyła rehabilitacja magii, której użycie zdecydowało m. in. o klęsce Francji w wojnie z Prusami. Ale Francuzi wyciągnęli wnioski z porażki i teraz technomagię wykłada się na Sorbonie. I właśnie w studentkę lub studenta tej dziedziny wiedzy wcielą się gracze, którzy sięgną po ten komiks.

Gry paragrafowe
Książki, w których czytelnik jest jednocześnie bohaterem opowiadanej historii i ma wpływ na to w jakim kierunku rozwija się akcja, bo przeczytawszy fragment fabuły musi zdecydować, co zrobi. Jego wybór odsyła go do kolejnego, oznaczonego numerem i tak dalej – do zwycięstwa… albo porażki;-) Starsi czytelnicy mogą pamiętać „Dreszcz” Jacka Ciesielskiego albo serię „Wehikuł czasu”, młodsi zetknęli się być może z pierwszą polską paragrafówką wydaną również w wersji na czytniki, czyli książką „Janek – historia małego powstańca” Macieja Słomczyńskiego i Beniamina Muszyńskiego.

Paryż A. D. 1889. Trwają przygotowania do wystawy światowej i, tak jak to miało miejsce, w rzeczywistości, kończą się prace nad monumentalną wieżą. Ale dzieło Gustave`a Eiffel`a ma być nie tylko pokazem inżynieryjnej potęgi, ale miejscem, gdzie zostanie zamontowany pierwszy na świecie magiochron, który nie pozwoli używać magii do ataku na stolicę. Naszym zadaniem będzie zdobycie zdobycie magicznych kryształów, z których energia jest niezbędna, by uruchomić urządzenie.

W tym celu czytelnicy będą musieli rozwiązać szereg zagadek – m. in. tajemnicę ducha w operze, nawiedzonego muzeum, zombie z cmentarza Père-Lachaise i poznać sekret fabryki broni ukrytej w Lasku Bulońskim. Po drodze stoczą liczne pojedynki, wykażą się inteligencją, odwagą i empatią. Ze względu na obecną w książce tematykę związaną z okultyzmem, nie zawsze oczywiste moralne wybory (chociaż dobro jest tu zazwyczaj nagradzane), a także pojawiającą się niekiedy konieczność zabijania wrogów, tak jak w wypadku „Łez bogini Nuwy” książka adresowana jest do starszych odbiorców.

Mechanika nie jest może tak skomplikowana jak w prezentowanym poprzednio w maratonie „Wilkołaku”, ale wystarczająca, by pogłębić rozgrywkę bez wielkich kosztów dla jej płynności.

Świetnie skonstruowana, starannie opracowana zarówno pod względem scenariusza, grafiki (czołówka maratonowej stawki), jak i nawigacji opowieść to propozycja dla miłośników przygody, łamania głowy i konwencji à la steampunk.

MARATONOWI TOWARZYSZY KONKURS NA NASZYM FANPAGE`U – ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU!

Poprzedni tom: 2D, Moon, “Wilkołak”
Następny tom: CED, Stivo, “Mystery”

 

Wiek 13-14+

O AUTORACH:

Cetrix – debiutuje w branży komiksowej, wcześniej specjalizował się w scenariuszach i projektowaniu gier sieciowych,

Yuio – rysownik, który pracował zarówno przy komiksach, jak i grach komputerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.